keskiviikko 21. lokakuuta 2015

Beauty apps☆


Ei varmaan löydy sellaista muoti/lifestyle/kauneusbloggaajaa, joka ei koskaan ottaisi itsestään selfietä. Saati sitten julkaisisi sellaista. Ja koska aina on ihan jees kaunistella totuutta, niin niin teen minäkin. Olen vuosien mittaan keräillyt itselleni joitain kuvanmuokkausohjelmia kännykkääni, koska harvemmin selfiet minusta ovat ihan raakaversioina julkaistavaa kamaa. Joskus olen instagramiin työntänyt selfien ilman muokkailuita, mutta silloinkin olen antanut filttereiden laulaa. Nyt laitankin jakoon ne muutamat ohjelmat, joita aktiivisimmin käytän kun kuvia muokkailen. Tässä nyt näkyy meikäläisen kuvanmuokkauskansio kaikkine ohjelmineen. Kaikkia en esittele, kun osa noista (mm. koko alarivi) on sellaisia joita en edes muista milloinka viimeksi olisin käyttänyt. Ensimmäisenä esittelyyn pääsee PhotoWonder.
 
PhotoWonder on varmaan kaikista käytetyin appi mitä minulla on. Sillä saa kuvat muokattua kerralla, eikä täydy aukoa useita eri ohjelmia, joka on tolkuttoman hidasta minun nykyisellä iPhone-wanhuksellani (Piakkoin lähtee iPhone 6 kyllä ostoon, tuo 4s tosiaan rupeaa olemaan jo elämänsä päässä). Ohjelmalla saa fiksailtua pieniä virheitä, lisättyä filttereitä ja koristeltua kuvat. Kahta jälkimmäistä en kyllä käytä, vaan muokkaan oman naamavärkkini julkaisukuntoon; Poistan tummat silmänaluset, siloitan ihoa, joskus korostan poskipunaa. PhotoWonderilla saa kyllä tehtyä totaalisen muodonmuutoksen, sillä ohjelmalla voit hoikistaa itseäsi, pidentää jalkoja ja isontaa rintavarustusta! Kun latasin PhotoWonderin joskus 2013, oli se ilmainen. Nyt kun yritin etsiä kyseistä ohjelmaa iPadilleni, niin kyseinen appi maksoi kolmisen euroa.
MoreBeauté on ohjelma jota ennen PhotoWonderia käytin. Himegyarumalli Himena Ousaki käytti tätä ohjelmaa omien selfieidensä muokkaamiseen joten totta hemmetissä minunkin täytyi se saada. MoreBeauté myös siloittaa ihon ja valottaa kuvat sopiviksi, tosin automaattisesti. Kuva muokkaantuu heti ja sen jälkeen sitä voi säädellä omaa silmää miellyttäväksi. Tämä oli ilmainen ohjelma myös, hintaa nykyisin en tiedä.
GirlsCamera on paras ilmainen sovellus saada söpöä blingblingiä ja sydämiä ja ymstms härpäkettä omiin kuviin. Käytän lähes aina GirlsCameran tarroja omiin kuviini, jos täytyy jotain ylimääräistä saada lisättyä. Tarrojen lisäksi kuviin saa laitettua kehyksiä ja filttereitä, sekä jotain lievää kuvanmuokkaustakin kai pystyy harrastamaan. Sovellus on ilmainen, mutta siihen saa hankittua maksusta enemmän tarroja ja ominaisuuksia (Anyways, minun mielestäni nuo ilmaiset jutut riittävät hyvin ja niitä on runsaasti!)

PhotoFrame Love puolestaan on sovellus, jolla nimensä mukaan saa lisättyä kehyksiä omiin kuviinsa. Kehyksistä en kuvissa tykkää ja niitä en käytä, mutta suurin syy oli nuo iiiihanat ruusutarrat, joita saa kuviin lisättyä. Myös piirto-ominaisuus sovelluksessa on hyvä. Miinusta siitä, että kun kuvat tallentaa, niihin jää ruma musta kehys, ja sovellus toimii aika hitaasti. Ilmainen tämäkin!
BokehPic on oikeastaan vain filttereitä varten, ja niitähän vasta löytyykin. Alla saa valittua teeman, minkätyylistä filtteriä kuviesi päälle haluat; Haluatko sadetta, sydämiä, kissantassuja vai blingblingiä? Itse en tätä kyllä selfieissä juurikaan käytä, mutta tekotaiteellisiin kännykkäkuviin tämä filtteri kyllä passaa! Ilmainen tämäkin.
Haluaisitteko laittaa jakoon omat suosikkisovelluksenne, millä muokkaatte kuvia ja mitkä olette todenneet käteviksi? Entä oliko tästä postauksesta apua? Itse olen ainakin ihan supersurkea etsimään uusia sovelluksia millä kuvista saisi siedettävämpiä, plus nyrkkisääntönä minulla toimii että mistään ei tietenkään makseta :’D
 

6 kommenttia:

  1. Retrica on mun luotto sovellus! Tilanteessa kuin tilanteessa siihen voi luottaa. Etenkin kuin laiska olen en jaksa alkaa jälkikäteen kuvia muokkailemaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oooh hei kiitos tästä, mäpä perehdyn tähän heti :) Mun ipadilla ei oo mitää kuvanmuokkausohjelmii ja sil kuitenkin saa paremmat selfiet otettuu ku kämäsellä kännykällä :'D

      Poista
  2. Kun sain hommattua ton mun nykysen Samsungin niin latasin siihen PhotoWonderin (käytin entiselläki :''D) nii ei maksanu mitään. 0.0 Mun tekis mieli huuta että se on se Iphonen/Ituotteiden snowflake-kompleksi. :'''D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa :o No joo en oo sillee kummemmin ettiny, mutku yritin lataa toho ipadille ni se sano et maksa 3,40€ :D Ja olin sillee et noh, tää on mulla jo iphonessa ni miksen sais ilmaseks tähänki, ja aattelin että en viitsi maksaa ja annoin olla XD Pitää kattoo uusiks, jos ne ois ilmaistaneet sen tai sit oon kattonu ihan väärää sovellustakin :D

      Poista
  3. heiii tää oli ihan sikahyvä postaus!! En oo kuullukkaan mistään noista aikaisemmin :D Meenkin samantien lataamaan ainakin ton photo wonderin ja morebeauten ;)! Kiitos hyvistä vinkeistä :>!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei ihana kiitos, kivaa että kirjoitin jostain mikä olisi höydyllistä! ^_^ Toi photowonder on oikeasti ihan mahtava keksintö, ja morebeaute sopii nopeaan pikamuokkaukseen, kun ei itse tarvitse oikeastaan mitään tehdä. Toivottavasti näistä on sulle hyötyä <3

      Poista