torstai 3. syyskuuta 2015

New from Louis Vuitton☆

Hyvin vähäkuvainen postaus tällä kertaa, olen tottunut jo melkeinpä täyttämään koko sivun pelkillä kuvilla, niin tuntui jotenkin hassulta ladata vain kolme kuvaa tätä postausta varten. Ajattelin ensin että usutan tämän siihen yleiseen shoppailupostaukseen, mutta koska tästä itemistä irtoaa teksitä enemmänkin, ajattelin pyhittää sille ihan oman postauksensa. 
Muistatteko viime LV-postauksesta, kuinka ranttasin että palvelu oli huonoa, ja en muista julistinko isoon ääneen etten enää ikinä rahaani siihen puljuun ohjaa. Olin jotenkin niin pettynyt siitä, että ostin erittäin kalliin laukun, ja minua kohdeltiin huonommin kuin peruskaupassa konsanaan. No se nyt on totta, että never say never. Laukkuni lisäksi Vuittonilla oli vielä yksi asia, jonka halusin omistaa.
Nimittäin tämä Trunks bandeau! Olen tosi heikko käyttämään huiveja, mutta tämä oli vaan niin sievän värinen ja helppo yhdisteltävä niin arkisiin kuin juhlallisiinkin asukokonaisuuksiin. Joten koska hintakaan ei ollut mahdoton, ajattelin tähän samaan kulutusjuhlaan ostaa senkin. Huivi on hurjan söpö ja tosiaankin se pääsi miltei heti käyttöön!
Aluksi huivi oli tarkoitus ostaa Tukholmasta. Kuitenkin todettiin kurssin olevan niin huono, että huivi olisi Ruotsista ostettuna kustantanut jonkin verran enemmän kuin täällä Helsingissä. Pähkittiin jo poikaystäväni kanssa, että lähettäisinkö hänet Venäjälle ostamaan minulle huivia (Hänellä on viisumi, meikällä ei). Kuitenkin halusin olla itse ostokokemuksessa mukana ja Venäjältä on tuontirajat päiväreissujen heittäjille. Sunnuntaina J-Fashion Fairin jälkeen kipitimmekin tihkusateessa suoraan Glorialta Vuittonin liikkeeseen.
Tällä kertaa oli kyllä parempi kokemus kuin ensimmäisellä. Jouduttiin kyllä jonkin aikaa pyörimään ja ihmettelemään, kun myyjiä ei näkynyt missään, ja juuri kun oltiin suuntaamassa ulko-ovea kohti, tultiin kysymään että olisimmeko tarvinneet palvelua. Nyt meitä palveli joku venäläistaustainen nainen, ja hän kyllä oli erittäin ystävällinen eikä mitään valittamista! Luin ihan ajatuksella ja olin iloinen, kun viimepostaukseen jaoitte kokemuksia liikkeestä. Olin jotenkin ottanut itseeni niin kovasti sen että minua kohtaan oltiin suoraan sanottuna töykeitä. Vaikka vähän kurjaa sanoa näin, olin iloinen huomatessani että muutkin jakoivat saman kokemuksen kanssani. No mutta, kuten mainittua never say never, mutta nyt olen rahoittanut Louis Vuittonia omalta osaltani ihan tarpeeksi. Heidän tuotteensa eivät omaan silmääni iske juurikaan, vain pikkulaukut sekä tämä huivi ovat/olivat sellaisia joihin halusin sijoittaa.
Millaisia kokemuksia teillä siis on Louis Vuittonista ja muissa kalliissa liikkeissä asioinnista?

14 kommenttia:

  1. Itsellä ei kokemusta liikkeestä,mutta luulis noin arvokkaassa saavan aina hyvää palvelua

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinhän sitä luulis, luulin minäkin tähän kesään asti >-< :D

      Poista
  2. Mä en nyt tarkoita tätä millään pahalla, mutta ihan käsittämättömiä rahasummia olet jo Vuittonille työntänyt. Zoomailin tuossa ihan mielenkiinnosta sen sun Eva clutchin ja tuon huivin hintaa, niin on kyllä tyyristä lystiä :O Itse en ikinä laittaisi noin paljon rahaa huiviin tai sitten laukkuun, joka on loppuunsa lompakon kokoinen, mutta kukin tyylillään. Meitsi rullaa näillä halpiskamppeilla (20-50€ max) ihan hyvin.
    Sä sentään käyt töissä ja ylppärirahoilla sait laukunkin, mutta pakko kyllä ihmetellä että miten pikkupenskoilla keikkuu noita laukkuja niin helkutisti mukana joka paikassa? Joko nykyajan iskät on tosi avokätisiä (ahem, oma iskä ois tarjonnut varmaan avokämmentä jos tämän hintaisia kamoja olisin koululaukuksi kinunnut...) tai sitten ne on kaikki jostain Bulgariasta ja Turkista haettu. :D

    Ja ylemmälle kommentoijalle: Mä olen joskus himoissani käynyt näissä merkkiliikkeissä Suomessa ja ulkomailla, niin mun mielestä näissä kalliissa putiikeissa on se surkein palvelu ihan aina. Siellä katsotaan nenänvartta pitkin ja ei edes tervehditä jos et tule tuhannen karaatin blingblingit kaulassa ja entouragen kanssa ostamaan tuotteita. Ostimme Unkarissa tuttavalleni pari vuotta sitten Chanelin pikkulaukkua, niin jouduimme lähemmäs puoli tuntia kiertelemään liikkeessä ainoina asiakkaina ja merkitsevillä silmäyksillä ei saanut minkäänlaista palvelua. Kun asiakaspalvelijat vihdoin heräsivät kaverini ostotarpeisiin, niin silloinkin oli erittäin töykeää palvelua ja hyínen sananvaihto rahojen vaihtaessa omistajaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin olenkin ja tähän se loppuukin tämä lysti :D ottaen huomioon että tuo laukku minkä ostin taisi olla puljun halvin, samoin kuin tuo huivikin. Eli jos joku ostaa jonkun basic speedynkin (vaimikäsenniminytonkaan) niin on jo rahaa tunkenut Vuittonille enemmän kuin minä. Jokainen käyttäköön rahansa mihin lystää ja halpismeiningillä se minäkin sitkuttelen eteenpäin näin muuten :) Totta kyllä että minäkin vähän olen ihmetellyt miten jokaisella yläastetytöllä on isot Vuittonin veskat kun itse olen omani hankkinut itsekerätyillä rahoilla (ja ylppärirahoilla). Ja ei sitä aina pikavilkaisulta just aitoa ja feikkiä erotakaan. Mut pakko myöntää, jos olisin massikeisari ja mun lapsi haluis Vuittonin ja Pradan laukkuja ni varmasti ostaisin :'D

      Ja totta tuo palvelupuoli, tällä kertaa se palvelu oli parempaa muttei vieläkään mitenkää huippua. Mihinkään extrakalliisiin liikkeisiin mulla nyt ei ole enää menemistäkään, Japanissa sitten taas seuraavat merkkijutut ostan ja siellä palvelu on aina hyvää :) Puhuinkin ystäväni kanssa että Helsingissä edes Stockalta et saa hyvää palvelua jos olet normisuomalainen perustyyppi jolta ei se setelinippu pullota takataskusta :'D

      Poista
  3. Itse olen kyllä saanut aina hyvää palvelua oikeastaan kaikissa "luksus"liikkeissä asioidessani, maasta ja kaupungista riippumatta, jopa tuolla Helsingin Vuittonilla vaikka ei sielt koskaan ole mitään sitten mukaan tarttunutkaan. Voi tietysti olla vain tuuria, mutta veikkaanpa että silläkin on merkitystä millä asenteella noihin paikkoihin menee. Jos etukäteen pelkää että "mitä ne mustakin ajattelee, näytänkö liian köyhältä ja voinko mennä jos en ostakaan mitään", todennäköisesti meneekin sinne sitten häntä koipien välissä seinänviertä pitkin luimuillen ja valmiina tulkitsemaan jokaisen myyjättären katseen väärin. Ja todennäköisesti sellaista asiakasta ollaan myös vähemmän hanakoita auttamaan, jos hän näyttääkin siltä että älkää vaan huomatko. Kyllä ne myyjät tietää ja on valmistautunut kohtaamaan sen tosiasian, ettei jokainen asiakas osta jotain, oli maksukykyä tai ei. :D Ja loppujen lopuksi ne myyjätkin on ihan tavallisia ihmisiä. Tuntuu itsestä oikeastaan jopa hassulta ajatukselta, että joku, joka tekee kuitenkin myyjän hommia rättikaupassa, voisi kokea oikeudekseen katsoa jotakuta toista nenänvarttaan pitkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olen itsekin ollut kaupassa töissä ja tiedän sen että on niillä myyjilläkin paskoja päiviä. Varmasti osasin huonona päivänä olla aika mulkku kassatyttö, vaikka asiakkaassa ei mitään vikaa olisikaan ollut. Kuitenkin tuollaisissa selkeästi tyyriimmän tavaran liikkeissä oletusarvona on, että rahalleen saa sitä vastinetta myös palvelun kohdalla. Mitään perseennuolentaa en tietenkään itsekään odottanut, mutta sellaista että palvelu nimenomaan olisi hyvää, eikä sellasita peruskauppatasoa että rahat tiskiin ja kiitos näkemiin. Saattaa tietty olla että minulla on ihan väärät kuvitelmat kokonaisuduessaan tästä touhusta mutta miten vaan. En minä mitenkään erityisen varovaisesti liikkunut, mutta kyllä minä heti laukkuani ostaessa sen myönsin että en ole muuten aiemmin täällä asioinut enkä tiennyt värejä/kuoseja niiden "oikeilla" nimillä. (Miksei ruskea voi olla vaan ruskea vaan sillekin on väännetty jokin fancy nimi??) Ja sain sen olon että minun ei oikeastaan olisi koko puljussa tarvinnut olla.

      Mutta tosi hienoa että sulla on hyviä kokemuksia, kertoo tosiaan siitä että ittellä ja muutamalla muulla on vaan käynyt paskaa tuuria, ja että niitä ystävällisiä ja osaaviakin myyjiä löytyy! :)

      Poista
  4. Ompa kiva huivi! Mää suunnittelen sen monogram shawlin ostoa, täytys vaan tehdä reissu johonkin :D

    www.kenkafriikki.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ooh se on kyl aika ihana, haluisin sen kans vaaleanpunaisena oikein kovasti *0* <3

      Poista
  5. Mieletön huivi! Kelpaisi kyllä tännekin. Kivaa että kommentoit blogiini, mukit ja laukut suuri heikkous täälläkin.

    Iloa viikonloppuun! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivaa että tykkäisit! ^_^ Ja eipä mitään, oli niin kiva postaus <3 Mukirakkaus 4ever! <3 :D

      Poista
  6. Yhdyn tuon edellisen Anonyymin kanssa sen suhteen että näissä kaupoissa katsotaan aina asennettasi ostotilanteessa. Niiden asiakkaiden kohdalla jotka eivät koe kuuluvansa joukkoon tai ujostelevat luksusmerkkiä kohdellaan aina kuin halpaa makkaraa. Jos näytät vähänkin nuhjuiselta tai alempaan kastiin kuuluvalta palvelu tyssää siihen. Omistin ennen tusinan Louis Vuittonin laukkuja, mutta luovuin niistä merkin muuttumisen vuoksi. Vuitton on nykyisin massan suosiossa ja siitä yritetään tehdä houkuttelevampaa rikkaille ja tyylikkäille, ei alaikäisille ja seurapiiritärille. Houkuttelevuutta lisätään reilulla hinnankorotuksella joka vuosi ja tällä elitistisellä asenteella. Myin suurimman osan laukuistani pois vaikka vakioasiakas olinkin, ei kuulu imagooni tuollainen pelleily.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No itse en ainakaan tullut liikkeeseen ekallakaan kerralla häntä koipien välissä, sillä mulla oli tukijoukkoa mukana (ei siis tultu laumana, kaveri oli mukana joka liikkeessä on aiemminkin asioinut). Ja imho, vaikka kuinka ujostelisi, ei se oikeuta paskaan palveluun.
      Joo ja naurettavallehan tuo kuulostaa. Jos mulla ois vaatemerkki, niin haluaisin että kaikki olisivat potentiaalisia asiakkaita, eikä niin että halveksivalla asenteella sorsittaisiin maksavia asiakkaita pois jos he eivät siihen muottiin mahdu mihin pitäisi. :(

      Poista
  7. Mulla ei kyllä ole luksusliikkeiden asiakaspalvelusta kuin hyvää sanottavaa. Aina ollaan heti tultu auttamaan ja esitelty ystävällisesti tuotteita. Mulla on kokemusta kyllä vaan Chanelista, Louis Vuittonista ja Della Margasta (pohjoismaiden ainoo Chanel shop in shop, paljon eri luksusmerkkejä), mut jokaisessa on aina ollut hyvin ystävällistä palvelua. Chanelilla kyllä joutui odottamaan, mutta odotusajalla tultiin kysymään haluanko odotellessa mehua tai kahvia, että ei se odottelu kyllä haitannut.:D Olen käynyt Chanelilla lentomatkan jälkeen nuhjuisena revityissä farkuissa ja silti palvelu on ollut ystävällistä, en ole koskaan kokenut luksusliikkeissä huonoa palvelua, vaikken omasta mielestäni ulkoisesti ihan edustanutkaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla et sua on osattu palvella niinkuin pitääkin! Noinhan sen pitäisi ennä! Della Margasta mulla on vain hyvää sanottavaa kanssa, sinne olen mennyt peräti kesken lenkin, poikennut vain ihastelemaan, ja silloinkin minua tervehdittiin ystävällisesti ja sain palvelua; VAikka olin lenkkikamppeissa ja ilmoitin heti etten voi juuri nyt ostaa mitään. Kolmeko kertaa siellä olen yhteensä käynyt ja joka kerta Della Margassa on oltu todella asiallisia. :)

      Poista