keskiviikko 2. syyskuuta 2015

Cruise to Stockholm!☆

Perjantaina lähdimme hiukan irti arjesta, sillä hyppäsimme laivalle kohti Tukholmaa! Vaikka reissu toikin lisää hässäkkää, oli se oikeasti ihana irtiotto ja sai suunnata ajatuksia aivan muualle viimeaikojen kuvioista. Oli mukavaa kun sai vaan olla, syödä ja juoda hyvin, viettää aikaa rakkaansa kanssa sekä kuljailla Tukholmassa. Meillä oli DeLuxe-hytti, jonka hintaan sisältyi kaksi kuoharipulloa. Korkattiin heti ensimmäinen, ja mentiin kannelle katselemaan laivan lähtöä ja nautiskelemaan maisemia. Sattui aikamoinen tuuri, että juuri perjantai ja lauantai olivat nätin sään päiviä!
En kyllä anna rispektiä laivojen siniselle värimaailmalle! Se tekee asioiden kuvaamisesta yhtä tuskaa! Olin makeup-free koko reissun ajan, ajattelin etten ota laittautumisestakaan stressiä. Olin hyvin kasuaalissa vaatetuksessa. Käyttöön pääsivätkin uudet eBayostokset! Tuo kissapaita on aivan ihana, se muistuttaakin omaan silmääni aivan Terhin Ilo-kissaa. Nuo leggingsit ovat myls uudet, kuvista ei oikein kunnolla erota sivuilla olevia pitsiyksityiskohtia.
Tämän postauksen nimi olisi tietysti voinut olla myös huge food- and drink posting, mutta ihan sivistyneisuuden nimissä nimenä pysyköön matkakohde. Illalla käytiin drinkeillä ja katselemassa millaista porukkaa oli liikenteessä. Tuo strawberry margarita oli kyllä todella hyvää! Sokerilevelit olivat minua varten ihan kohdillaan. Illalta juurikaan ei kuvia ollut enempää. Kun oltiin ryyppäämisemme ryypätty, menimme hyttiin lukemaan uusinta Cosmopolitania ja syömään kaupasta ostettua suklaata. Oli ihanaa kun pystyi valvomaan myöhään kaikessa rauhassa, ilman paineita aikaisin heräämisestä.
Paitsi minä sitten heräsin jo kuudelta, ja nuljuamiseni seurauksena tuntia myöhemmin heräsi poikaystäväni. Kävimme sitten kannella kävelemässä ja menimme aamiaiselle ensimmäisten joukossa. Jostain syystä olen kärsinyt uniongelmista sitten heinäkuun puolenvälin jälkeen. En ole kunnolla saanut nukuttua kuin ehkä yhden tai kaksi yötä, jolloin hyvät unet ovat aamuherätykset katkaisseet. Viikonloppuisin ei vaan ole saanut ollenkaan nukuttua.
Aamiainen oli ehkä hituisen pettymys. Evästeet eivät olleet niin hyviä kuin olisi voineet, ja kuten näätte, oma aamiaiseni koostui lähinnä vaan leivästä. Croissantien tystävänä nuo olivat isoin disappointment, sillä ne olivat kuivia ja kovia! Plus että skumppa aamuisin ei oikein ole minun juttuni, ja tee maistui kitkerältä. Kyllä tuolla sai kuitenkin nälän ihan hyvin pysymään kurissa!
Sään suhteen oltiin oikeasti onnekkaita! Aiempina kertoina on satanut tai ollut muutenvaan supermärkää, niin nyt satamasta käveli ilomielin keskustaan. Oli kivaa kun lämpötilakin oli sopiva ja pystyi heittämään ylimääräisenkin lenkin ihan vaan maisemien katselun vuoksi.
Tosin kaiken suhteen ei se tuuri sitten ollut niin hyvä. Yksi suurimmista syistä miksi intopiukeana tälle reissulle lähdin oli mansikka-shampanja-tee, jota sai Testuganista. Itseltä se on ollut lopussa jo jonkin aikaa ja päätettiin että hamstrataan varastot täyteen. Vaan kauppahan olikin viikonloppuisin kiinni. Ah niin lähellä mutta niin kaukana.
Olen kuitenkin yleinen blogimainosten uhri, ja pakko oli sitten kaupasta hakea tätä monen hypettämää karkinmakuista vettä! Ostin poikaystävälleni vadelmalakritsipääkallojen makuista, ja itselleni vaahtokarkkisienten makuista vettä. Nämä ihan oikeasti ovat todella hyviä! Varmasti testaan sitä persikanmakuista kun seuraavan kerran järjestän itseni Tukholmaan. Ainoa miinus oli se, että tuo esanssi on niin vahvan hajuista/makuista, ettei tuo pullo enää vesipullona toiminut jälkikäteen. Ajattelin saavani tuosta salille ja töihin söpön juomapullon, mutta esanssi muuttuu aika etovaksi ajan mittaan ja sen pois tiskaaminen on mahdotonta. Snif ; _ ;
Palattiin laivalle taas kävellen, oltiin noin neljän maissa perillä. Shoppailtua tuli maissa aika vähän, mutta true materialistina esittelen ostokset seuraavassa postauksessa. Käväistiin Laduréessa, sillä olen aina halunnut ostaa sieltä jotain. Pihipäissämme ostimme vain kahdet macaronit, pistaasin makuisen ja Marie Antoineten (jokin sitruunan makuinen?). Olivat muuten aivan sairaan hyviä!! Alkoi ihan harmittamaan, miksei sitä sijoittanut ja ostanut sitä kahdeksan kipaleen rasiaa. Ikävää että kaikki oli liikkeessä niin kallista, jutut olivat ihan minun näköisiäni. Liikkeessä myös oli lappu, että Tukholman liike lopettaa ainakin joksikin aikaa.
Pakollinen asukuva vaikkei se olekaan mistään kotoisin. Kuten sanottua en jaksanut meikata tai laittautua, koska sunnuntaina ja maanantaina oli tiedossa sitten tälläytymistä useamman päivän edestä.
Paluumatka meni hyvästä seurasta ja juomasta ja ruoasta nauttiessa. Käytiin me toki tekemässä viimeiset laivashoppailut, kun saatiin keräilytarrakupongit täyteen!
Sushia! Sama annos kuin viimeksi! Misokeitto oli aivan uskomattoman hyvää, siihen sai itse jopa annostella tofut, sipulit ja leväpalaset. Sushikin maistui erinomaiselle, mutta rakenteessa jokin mätti ja varsinkin nuo makit lahosivat kun niihin koskikin puikoilla. Tee mikä kuului annokseen oli samaa kuin aamiaisella, joten sille ei tälläkään kertaa pointseja herunut. Sushi&Co-ravintola oli myös mukavan hiljainen, toisin kuin ne fiinimmät mestat ympärillä. Ei olisi tehnyt mieli istua illallistamassa siinä hälinässä, vaan oli mukavaa kun sai ihan rauhassa syödä ja jutella normaalilla äänenvoimakkuudella.

Sunnuntaiaamu menikin laittautumisessa. Käytiin me vielä tankkaamassa aamiainen ja sitten tosiaan puunasin itseäni J Fashion Fairia varten kasaan. Tapahtumasta ja Tukholmanshoppailuista lisää sitten aivan omissa postauksissansa ^_^