tiistai 15. syyskuuta 2015

My day: Daytrip to Oslo☆

Tykkään kovasti lukea näitä my day-postauksia, joten ajattelin itsekin toteuttaa tällaisen, kun kerrankin päivääni kuului jotain muutakin kuin töitä ja kotihommia. Lähdimme nimittäin käymään päiväreissulla Oslossa! Osloon lähtö oli jännittävää, sillä en ole ikinä käynyt Norjassa, ja totta kai uusiin paikkoihin matkustaminen on mukavaa. Herätys oli aamulla klo 5, sillä meidän piti lähteä jo kuuden bussilla lentokentälle. Pikainen meikkaaminen ja vaatteet päälle ja bussipysäkkiä kohti!

Kaunista aamua ei oikein saanut täydellisesti taltioitua, mutta voi että oli nättiä! Muutenkin oli ihana kävellä raikkaassa aamuilmassa, ja muita ihmisiä ei juurikaan näkynyt. Lentokenttäbussiinkin peräti mahtui istumaan.

Lentokentällä sitten kipitimmekin päätäpahkaa loungeen, jotta saisimme aamupalaa. Loungessa oli paljon porukkaa ja emme saaneet niin hyviä maisemapaikkoja kuin yleensä. Aamulla lähtikin paljon lentoja eri puolille Eurooppaa, joten ihan ymmärrettävää ettemme saaneet nautiskella rauhasta.
Lento lähtikin hiukan etuajassa, ja olimme ajoissa Norjassa. Siellä sitten saimmekin päänsäryn, sillä matkalippujen myyntipiste olikin kiinni. Ainoa paikka, josta matkalippuja sai oli automaatti, joka ei antanut alennuslippuja (opiskelija) saatika 24 tunnin matkakorttia. Yhdensuunnan liput kustansivat yli kymmenen euroa lentokentältä keskustaan per henkilö, joten ensin ajattelimme ettemme todellakaan maksa sellaista summaa, kunnes totesimme ettei sitä nyt tässä tilanteessa mistään halvemmalla saa. Matkustimme junalla lentokentältä Oslon päärautatieasemalle, jossa menimme heti ottamaan asukuvat aseman vieressä olevaan kauppakeskukseen, jossa oli ihanan hiljaista siihen aikaan aamusta. Kello oli siis noin kymmenen tässä vaiheessa.

Top: LOOK HUMAN, cardigan: Gina Tricot, leggings: Forever21, shoes: Fiorella, bandeau: Louis Vuitton, bag: 2ndhand
Päätin pukeutua mukavasti, mutta yritin silti pitää tyylikkään linjan etten näyttäisi ihan pummilta. Gyarua tms en viitsinyt vetää päälle, koska kävelimme koko päivän, sekä päivä oli pitkä. Olisi tuntunut tukalalta liikkua tekoripset ja hiuslisäkkeet ja piilolinssit naamassa ja monta kerrosta vaatetta päällä. Olen aivan rakastunut noihin LOOK HUMANilta tilaamiini paitoihin! Ne ovat niin söpöjä ja sopivat monenlaiseen asukokonaisuuteen. Mitä te tykkäätte tästä asukokonaisuudesta?
Aseman vieressä oli eräänlainen kauppahalli, jossa ajattelimme käväistä. Erosihan se tietty meidän naapurin Hakaniemen kauppahallista, ja oikeastaan tykkään meidän perinteisemmistä. Olihan se mukavaa siellä pyörähtää ja ihmetellä kaikkea jännittävää ja ah, niin kallista.

Kauppahallin jälkeen päätimme lähteä kävelemään ja katselemaan mestoja, ja törmäsimme sitten oopperataloon, joka sitten kaikkien muidenkin turistien tavoin täytyi lähteä kävelemään. Täytyy sanoa, että vaikka oopperatalo oli tyylikäs, ja katolta näki hyvin ympäri Oslon, ei Oslo kauhean kaunis kaupunki ollut. Ympärillä oli kauheasti rakennustyömaita ja työkoneita ja myllättyä maata. Kuvauksen kohteeksi joutui aivan valtavan iso ja äkäisennäköinen lokki, joka ei tuntunut ihmisiä pelkäävän.

Emme saaneet niitä 24 tunnin matkalippuja, joten jalkapelillä kuljettiin. Päätimme tsekata Oslon yleisimmät nähtävyydet, ja suuntasimme kohti puistoa jossa oli paljon hämäriä patsaita. Poikaystäväni on käynyt Oslossa aiemminkin, joten hän sai (jälleen kerran) toimia kompassina ja navigaattorina.

Patsaat olivat oikeasti todella hämmentäviä. Puisto itsessään oli muuten oikein kiva paikka käväistä. Ihmettelen kovasti ihmisiä jotka siellä jaksoivat piknikoida ja istuskella, sillä keli oli todella epävakaa ja tuuli oli hurjan kylmä. Me emme jääneet puistoon sen kummemmin, kävelimme vain paikan päästä päähän ja suuntasimme sitten kohti metroa, että pääsisimme kotia kohti!

Ja ajoitus oli mainio. Sillä melkeinpä heti alkoi satamaan kun pääsimme junalle. Olihan päivä todella mukava ja erilainen, ja pakko myöntää että Norjaan matkustaminen oli oikein budjettiystävällistä, sillä kaikki vaan oli niin kallista, ettei mitään tehnyt mieli edes ostaa. Säästimme ruokakuluissakin, sillä söimme Helsingin päädyssä loungessa kunnolla, ja saman teimme Oslossakin. Heti turvatarkastuksista selvittyämme menimme istuskelemaan ja rauhoittumaan loungeen.

Tykkäsin itse todella kovasti Oslon loungesta! Paikka oli tunnelmallinen, ja porukkaa oli todella vähän. Ihmisten vähyys varmaan oli suurin syy miksi viihdyin. Sai ihan rauhassa olla ja jutustella ja lepäilläkin, ilman että kukaan häiritsi. Ruoat olivat hyviä ja tuli syötyäkin itsensä taas ihan ähkyyn, ja kuoharikiintiönkin luulisi olevan nyt taas joksikin aikaa kiinni. Meillä oli hyvin aikaa vain olla, sillä lento lähti puoli seitsemältä ja olimme kolmen jälkeen jo paikalla.

Takaisin Suomessa olimme yhdeksän jäljestä. Kävelimme rautatieasemalta kotiin, ja oli ihana katsella syksyisen öisiä maisemia. Harmittaa etten osaa ja voi ottaa kunnollisia yökuvia. Maisemat olivat vaan niin kauniita *_* Ilta menikin jumittaessa sitten. Sain onneksi viestiä työpaikalta, että sunnuntain työvuoro alkoikin myöhemmin, joten ei ihan tarvinnut hypätä suoraan sänkyyn kun kotiin pääsi. Oli kyllä mukava reissu, jokseenkin ihan heti en jaksa uudestaan herätä lentokentälle kello viisi aamuöllä :’D

1. Norja on kyllä kallis paikka tosin mulla ei kokemusta kun alaasteajoilta kun käytiin luokkaretkellä norjassa

1. No joo no mun isä sanoi että kallis se oli jo 70-luvullakin :D Olihan se ihan miellyttävää käydä toteamassa että Suomeakin kalliimpia paikkoja löytyy!

2. Mä tykkäsin tästä postauksesta tosi paljon! Ja tosta asusta täytyy sanoa, että noi legginssit on tosi kivan näköset. En oo ite sellasia oikein osannu käyttää, mutta nykyään kun on ok hyppiä tollasissa muuallakin kun kotona niin täytyis hankkia itekin :)

1. Voi kiitos kaunis ^_^ Mäkään en olisi aikoinani uskonut että leggingsit jalassa ikinä kotoa poistuisin mutta nyt en muista housuja suostu edes käyttämään :'D
      Ihana että tykkäsit postauksesta <3

3. Nää tämmöset postaukset on kyl aina parhaita! :) Tosi upeita kuvia ja nam noi ruokakuvat :P!

fashionsituation.blogspot.com

1. Kivaa että postaus oli sun mielestä hyvä! ^_^ Tällainen palaute on parasta <3 Ja ruoka oli kyl ihan mahtavaa, se ei vain näyttänyt siltä *_* <3

4. Ihana minimatka :) Oon todella kateellinen, olisi kiva itsekin ottaa pieni irtiotto arkeen. Tosi hyvät kuvat!

1. kannattaa seurata tarjouslentoja, niin pääsee halvalla ^_^Suomen sisälläkin saa varmasti heitettyä kivoja irtiottoviikonloppuja, kun seuraa hotelleiden/kylpylöiden tarjouksia!
      Kiitos paljon kehuista ^_^<3

5. Ihanan rento asu ♡ Teidän molempiem paidat! Suloisuus huipussaan. Pitää itsekkin joskus Oslossa käydä, näyttää niin kauniilta paikalta.

1. Aww vvoi kiitos <3 Mustakin noi paidat on ihan söps :) Ja kannattaa siellä käydä, tosiaan käymisen arvoinen paikka! :)

6. FLIRTTI, ok joo moi, sitä vaan että toi kybän lentokenttälippu bussiin tms on viel halpa.. maksettiin sillo porukan kaa Göteborgissa joku 13 euroa ja risat per nassu että päästiin yliahdetulla ja ilmastoimattomalla linkulla sinne ite keskustaan.. Siellä kymmenen muun kanssa + matkalaukut seistiin käytävällä, haisteltiin muiden hikiä ja horjahdeltiin muiden päälle. D: 5/5 mutta noi teidän paidat!!!11!!

1. Ô_Ô Lentokenttäkuljetus, such rahastusta. No joo onhan se ihan perseestä et ensin maksaa ittensä kipeeks lentolipuista ja sit viel siit et pääsee veks sielt lentokentältä. Noh eipä auta muu ku maksaa jos ei kävellä halua. Ja kiitos <3 Noi paidat tosiaan on (Y)

7. "mutta yritin silti pitää tyylikkään linjan että näyttäisin ihan pummilta"