tiistai 19. syyskuuta 2017

Päätös blogin jatkosta

Postauksen ajoitus ei sitten toiminutkaan, ja saatte postauksen tänä aamuna eilisillan sijaan. Noh, käy tämä näinkin, mistään kiireellisestä kun ei kyse olekaan. Lähinnä ilmoitusluontoista asiaa, jota edelsi pitkä pohdinta ja oikeasti, tätä päätöstä mietin vielä eilen pitkään mieheni ja ystäväni kanssa, mitä tulisi tehdä. Tuntuu, että kaikki vaihtoehdot ovat huonoja, ja tämä on ns. pienin paha nyt kaikista. 
Blogissani on vilissyt valitusta since syksy 2016. Elämä on ollut rankkaa. Ja on yhä, ja jaksamista ollaan ihan aikuisten oikeasti koeteltu nyt vuodenpäivät, enemmän kuin tarpeeksi. On ollut kuolemaa, stressiä, väsymystä, masennusta... Ja kokoajan tuntuu että nurkan takana odottaa uusi pettymys ja suru. Se, mitä tämä asia koskee, on nyt se, että joudun tekemään blogin suhteen isoja päätöksiä. Blogi ei todellakaan ole ollut mikään helpotuksen henkireikä, vaan päinvastoin. Olenkin miettinyt miten tämän asian hoitaisin. Tekisi mieli heittää sen elämää omistamattoman ah niin hyveellisen naisen nimi ilmoille, joka jaksaa häiritä, sekä muutaman vesantolaisen vahvistuksen nimet ilmoille, ja sanoa blogissa julkisesti, että tiedän ketä olette. Kuitenkin samaan aikaan haluan hoitaa tämän mahdollisimman aikuismaisesti ja ei-dramaattisesti. 
Jos mennään ihan asiaan, niin elämässäni on niin paljon kaikkea (hyvää ja pahaa) käynnissä, etten todellakaan jaksa ottaa mitään extrashittiä niskaan näiltä muutamalta mulkulta, jotka ovat niin kateellisia tekemisistäni. Ja voi kyllä, minä en keksi mitään muuta motiivia kuin kateuden tälle toiminnalle, vaikka kuinka henkilöt itse väittäisivät määkimisellä olevan muita tarkoitusperiä. Jos meidän matkailut ja shoppailut ja shampanjat ja Chanelit vituttaa, niin mikä muu voi olla syynä kuin kateus? Ja vaikka nautin reissukuvien laitosta ja shoppailupostauksista, en jaksa sitä vitun perustelemista, mitä minun pitäsi joka tekosestani tehdä. Pitää perustella miksi ei kelpaa etsyn jutut vaan miksi pitää olla joku logihirvitys, miksi pitää olla Chanel kun halvemmallakin saisi laadukkaan nahkalaukun, ja miksi edes pitää olla nahkalaukku, kun olen niin eettinen olevinani. Mistä saatte rahaa, miksi olet golddigger, miksi miehes maksaa, miksi valehtelet sun rahoistas, miksi sulla on kusi noussut päähän. Miksi et laita hiuksias, miksi olet Patricia-kopio, miksi luulet olevasi glamoyr, miksi näytät homssuiselta, miksi et opettele contouramaan, miksi käytät noin lyhyttä hametta. Miksi et perustele, anna perusteluita, voitko lopettaa valehtelemisen, sano rehellisesti
Ja kun fakta on se, että minun ei oikeasti tarvitse vastata mihinkään noista. 

Kommentteihin vastaaminen on ihan turhaa pulujen kanssa shakinpeluuta. Ihan sama mitä vastaa, kiltisti tai rumasti, siitä seuraa vaan enemmän määkimistä. Jos jättää vastaamatta, alkaa spämmiminen tai keskustelu siirtyy Vauvaan. En ota itseeni paskakommenteista tai vauvafoorumilla pään riipimisestä, mutta väsyttävää ja turhauttavaa se on. Blogini ei ole minulle niin iso tienesti, saan rahani muualta, että minun kannattaisi tässä roikkua kiinni kynsin hampain vaikka tämä tuottaa niin paljon tuskaa, vaikka myös paljon hyvääkin. Ihania ihmisiä te suurin osa siellä olette <3 Sitten on nämä en ole kateellinen vaikka kritisoin-sekopää ja ihastuttavat vesantolaiset, jotka eivät tajua että olen nyt toisella puolen Suomea, voisi antaa olla ja lopettaa minun seuraamisen, jos nykyinen elämäntyylini aiheuttaa vitutusta niin paljon. 
Minulla on ollut kolme vaihtoehtoa. 1. Jatkaa, ja ignoorata vaan kaikki paska. 2. Lopettaa blogi kokonaan, tai 3. supistaa tätä toimintaa. Vaihtoehtoa yksi olen noudattanut nyt jo pitkään. Olin naiivi ja ajattelin, että kun en reagoi, loppuu mielenkiinto valittamiseen ja siihen turhaan paskanjauhantaan. Olin todellakin väärässä, sillä ihme pakkomielteitä ihmisiltä löytyy. Lisäksi se, että se vainoaminen laajennetaan minusta muihin, on sairasta. En halua että miestäni tai ystäviäni haukutaan blogini takia. Mungo-Anna kirjoitti blogissaan todella hyvin: Fiksut ihmiset tajuaa, tyhmät eivät ja heidän mielipiteistään ei tarvitse välittää. Samaa minäkin ajattelin, mutta nyt täytyy sanoa, että tyhmät veivät voiton. Siksi blogin lopettaminen tuntuukin ihan sairaalta: Paha sai sen mitä paha halusi. Mikäs muukaan tässä on ollut tässä yli vuoden kestäneessä häiriköinnissä ollut pointtina, kuin saada minulle paha olo. Sen verran voin kyllä seistä nyt itseni takana, että minulla ei suoranaisesti ole tämän asian tiimoilta paha olo. Väsynyt olen, kaikesta muusta, ja sillä kädenvääntö apinoiden kanssa tuntuu todella tyhmältä. Kuin työntäisin itse tarkoituksella päätäni sinne muurahaispesään ja sitten valitan kun sattuu. 

Se mihin päätökseen tulin, on se, että lopetan kaikki syvällistet ja omaa elämääni rajoittavat postaukset kokonaan. Blogi on ja pysyy, koska en pysty ilman blogia enää varmaan olemaan, mutta sisältönä vain asukuvat. Ei kuvia kodista, ei matkapostauksia, ei ostospostauksia, vain asukuvia. En kerro mitään ylimääräistä, sillä minua on tavallaan alkanut ehkä ahdistamaankin se, kuinka tuntemattomat tietävät minusta ihan liikaa, ja minä en heistä mitään. Olen nyt jo sen verran aikuinen, että tässä elämä rakentuu monen muun asian ympärille kuin blogin, niin en viitsi riskeerata mitään pelkän harrastuksen vuoksi. Itse nautin syvällisten postausten teosta, ostosten esittelyistä ja reissukuvien jakamisesta. Tykkään lukea niitä myös muilta. Tästedes tyydyn nauttimaan muiden blogien antimista, ja jaan omassa facebookissani, snapchatissa ja instagramissani reissuja ja ostoksia. Olen myös todella pahoillani kaikille ihanille, viisaille, tärkeille ja moraalin omistaville seuraajilleni. Onhan tämä ihan idioottia että kolme kusipäätä dominoi, ja vie pohjan teiltä tuhansilta viisailta ja mukavilta lukijoilta. Paljon olen hyvää saanut, ja siksi blogi pysyykin, toivottavasti teitä asukuvat kiinnostaa! 
Kommenteista en julkaise enää mitään negatiivista. Ihan vapaasti nyt saa mussuttaa kuinka tyhmää on jättää kritiikki pois, mutta minun mielipide on se, ettei kenenkään bloggaajan tarvitse julkaista kritiikkiä, varsinkin jos se kohdistuu millään tavalla ulkonäköön, tai sitten on jotain bulsshittiä missä vaaditaan perusteluja. Ei se kuulu kenellekään. 

Katsotaan mihin tilanne kehittyy. Voipi olla, että alan bloggaamaan entiseen avoimeen tapaan tässä joskus taas, jos tietyt ihmiset oppivat käyttäytymään. Nyt kuitenkin on elämässä isompiakin asioita, kuin kärsiä siitä että joku valittaa mieheni homomaisuudesta tai siitä mistä minä saan rahani tai miksi ostan Victorias Secretiä. Mieluummin nautin täysin siemauksin ulkomaanmatkoistamme, illoista ihanassa kodissa rakkaan mieheni ja kissani kanssa, kivoista ostoksista ja parhaiden ystävieni seurasta. 

Kiitos💕 

68 kommenttia:

  1. "Miksi et perustele, anna perusteluita, voitko lopettaa valehtelemisen, sano rehellisesti
    Ja kun fakta on se, että minun ei oikeasti tarvitse vastata mihinkään noista. "

    AAMEN. Suurin osa bloggaajista bloggaa koska se on kivaa. Bloggaaja ei ole vastuussa lukijoiden valistamisesta, yksityiselämän jakamisesta ja jatkuvasta nöyristelystä. Vaikka sinun elämäntyylisi pistäisi jotakin vituttamaan (mikä on täysin absurdia, ellei ajatustoimintaa ohjaa kateus ja katkeruus), et ole velvollinen sitä kellekään siltikään selittämään. Blogiskene on muutamien mulkkujen pilaama, mutta onneksi suurin osa lukijoista on ihania ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oot taas niin oikeessa <3 Ja just se väkisin vänkääminen ja tahallaan väärin ymmärtäminen on se ongelma noilla yksillä :/

      Poista
  2. Hui kamala ehdin jo säikähtää, että lopetat blogin kokonaan! :o ONNEKSI et! <3

    Ei hitto sentään, kamala myötähäpeä noita törkeitä kommentteja jättäneitä kohtaan! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla et tykkäät mun blogista <3 <3
      Ja sama homma kyl, mut väsyttämään noi pistää. TOsiaan palataan asiaan kun noi osaa käyttäytyy noi ihmiset, jos osaa.

      Poista
  3. Tsemppiä blogin pitämisen kanssa! Toivottavasti saat takaisin vielä sen hyvän fiiliksen tästä harrastuksesta. Jos jotakuta ei blogin sisältö nappaa, niin fiksumpaahan olisi sitten äänestää jaloillaan ja etsiä jotain kivempaa luettavaa kuin jäädä piinaamaan bloggaria.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nimenomaan, oon samaa mieltä. Mä en jätä mitään paskaa kellekään, koska jos en tykkää niin annan vaan olla. Simple as that.

      Poista
  4. Omaa yksitysyyttä kannattaa vaalia, itsekin koitan antaa vain pintaraapaisun itsestäni enkä avaudu turhaan liikoja blogin puolella. Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että noi huutelijat on vain kateellisia ja jotenkin yrittävät oikeuttaa ilkeää kommentointiaan jotenkin, vaikkei sille ole mitään syytä. Tsemppiä. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oot ihan oikeessa! Just hyvä et oman blogin pitää pintapuolisena :) Itekin oon kantapään kautta nyt oppinut sen, ettei tosiaan liikaa kandee ittestään koko maailmalle kertoo, se vaan kostautuu!

      Poista
  5. Ei helvetti säikähdin että lopetat:D Mä oon ylpee susta että et, koska kenenkään ei pidä lopettaa sellaista mistä pitää, sen takia että on muutama ihminen ei osaa käyttäytyä. Kateus on välillä rumaa, varsinkin jos se yltää tuollaiselle tasolle että aletaan morkkaamaan ihan kaikessa itse bloggaajaa kuin heidän läheisiä.. Mä en vaan ymmärrä.

    Mä todella toivon että saataisiin nähdä reissupostauksiakin koska mä rakastan sun reissupostauksia ja mä oon huomannut että säkin rakastat niitä tehdä. Mutta ymmärrän hyvin, parempi rajata kuin lopettaa. En käsitä niitä muutamia ihmisiä, jotka eivät osaa käyttäytyä. Tuollaisten pitäisi oikeesti miettiä omalle kohdalle, miltä se tuntuisi..:D Ja asia kommentteja tullut tässä ylempänä ♥ Enpä voi muuta sanoa nyt kun että u go girl sä oot upee pakkaus niin sisältä kun ulkookin ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siis en ihan täysin lopeta, mut harmittaa mua tämäkin ratkaisu. Kuitenkin bloggaaminen avoimesti on se oma juttu, mut nyt täytyy vaan yrittää jotenkin suojella itseään ja läheisiään.

      Ja voi kiitos paljon <3 sun sanat merkkaa tosi paljon *_* <3

      Poista
  6. Kiva ettet kuitenkaan lopeta kokonaan. Jään seuraamaan jatkossakin. En voi ees kuvitella miten inhaa on saada jatkuvasti ilkeitä tai arvostelevia kommentteja :( ihmiset osaa olla kamalia. Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos <3 Ihana et jäät seuraamaan kuitenkin vaikka supistankin tätä tarjontaa.

      Poista
  7. Voih, voimahali täältä❤️ Oot moneen kertaa maininnut noista kateellisista määkijöistä, mutten oo ikinä tajunnut miten systemaattista toi heidän touhu on! Onneksi päätit kuitenkin jatkaa bloggaamista "rajoitetulla" sisällöllä, vaikka ainakin itselle tulee juuri mielipide- ja ostospostauksia iso ikävä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos voimahaleista, ne on otettu vastaan <3 Ja mä oon pyrkinyt piilottamaan ne täältä, en oo julkaissut mitään negatiivista vähään aikaan. Ja joo mullekin tulee ikävä noita postauksia, tykkäsin tehä niitä ja lukea muilta :(

      Poista
  8. Voi ei, tulipas oikeesti paha mieli kuulla toi kaikki. Oon toki itekin huomannut typeriä kommentteja sun blogissa, mutta en oo tajunnu asian kokoluokkaa... Ihana kuitenkin, ettet lopeta kokonaan, ja ehkä joskus vielä palaat laajempiin postauksiin. Itse oon seurannut sun blogia pääasiassa matkajuttujen takia, jotka luen aina tosi tarkkaan ja mielenkiinnolla. Harmi ettei niitä enää tule :/ En yleensä jaksa seurata bloggaajia snäpissä, kun omanikin on suljettu, mutta tässä voisin tehdä poikkeuksen koska haluan nähdä sun matkajuttuja edelleen! :D Onko sun snapchat siis avon ja mikä se mahtaa olla? :)

    Hirveesti tsemppiä sulle nyt! <3 Sun juttuja on ollut kiva lukea ja mulla on jäänyt susta ihmisenä tosi hyvä kuva, vaikka meidän elämäntyylit on joissain kohdin erilaiset. Eikä vähiten myös siksi, että jaksat muidenkin blogiin jättää kivoja kommentteja joista mä oon ainakin saanut usein hyvän mielen! :) <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihana sinä <3 TOivon tosiaan et voisin palata laajemmalla mittakaavalla :) Matkapostaukset kun on se suola<3 Tykkään tosiaan niitä tehdä ja näin, voi olla et tosiaan teen poikkeusta ja laajennan blogia asukuviin sekä matkailupostauksiin. Ja mun snäppi on avoin, namehisa on nimi sielläkin <3

      Voi ihana sinä, tosiaan kiitos kauniista sanoistasi! Nää lämmittää aina <3 Ihana, pus!

      Poista
  9. Mun mielestä sun syvälliset ja mielipide postaukset ovat olleet ihan parhaita! :) Ja tietty matkapostaukset ;) Helppohan mun on sanoa, että älä muuta itseäsi muiden takia, kun ei mulla ole tuollaisesta paskasta mitä joudut kokemaan omaa kokemusta.

    Mä oon kuitenkin sitä mieltä, että kannattaa laittaa esto anonyymikommenteille eikä kannata hakea itsestäsi mitään keskusteluja ja sanot tutuille ettei kerro. Mun mielestä on aika surullista antaa ns. pahan voittaa ja mitä itse saat bloggaamisesta jos et postaile siitä mistä itse haluat ja tykkäät? <3 Toivon, että sun olosi helpottuu ja ennen kaikkea, että oot omaitsesi ja teet kuten sydän sanoo :)<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Niina <3 Ihana et tykkäsit lukee noita. Mut joo matkapostauksiin voisin kyl laajentaa. Nekin kuitenkin niin tärkeä osa itteekin. Ja harvemmin kyl joo matkapostauksista päänrepimistä tulee. Pitää katsoa!

      Ja oot kyl oikeessa. Juttelin vaan kavereiden kanssa just siitä, että tiedän että mulla ei oo tarpeeks itsesuojeluvaistoa tai kykyä olla olematta niin utelias, että kyllä sitä vaan aina ittestään lukee kaikki jutut. Ja noita paskakommentteja on vaikee karsia, koska anonyymiestot on surullista laittaa kun saahan niiltä anoilta paljon hyvääkin. Tää on nyt tällanen testi, kattoo mihin meininki eskaloituu:) EHkä palaan taas loppuvuodesta normirytmiin!

      Poista
  10. Tämä on niin hassua, että ihmisiä voi toisen elämä noin paljon ahdistaa. Miten tämän nyt muotoilisi? Itseäkin ihan minimibudjetilla elellessä on joskus harmittanut lukea merkkilaukuista ja ulkomaan matkoista, mutta eihän se missään tapauksessa sinun syysi ole ja tällöin olen vain vähän harvemmin vilkaissut blogiasi. Itsehän olet rahasi tienannut, etkä niitä keneltäkään muulta vienyt. Lisäksi sinä ja miehesi saatte käyttää rahanne ihan miten vain haluatte.

    Olet tosi sympaattinen bloggaaja ja oletta kaunis pari miehesi kanssa. Kaikkea hyvää sinulla ja pitää katsoa, jos laittaisin instasi seurantaan, kun asukuvat eivät ole oma juttuni. Kiitos kaikista lukukokemuksista ja ihanaa, että et internetistä täysin katoa. ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No oon niin samaa mieltä. Maailmassa on esimerkiksi miljoonia mua kauniimpia naisia (ja miehiä), ja kyllä se muakin harmittaa miksen voi olla joku Kylie Jenner vaan pitää olla ihan vaan Saga kaikkine silmänalusineen ja muineen. Mutta en minä silti koe että mulla on oikeus kiusata muita sen takia, että saatan vähän olla kateellinen heille heidän ulkonäöstään. On vaan ihan absurdia.

      Ja kiitos, kiitos paljon <3 Ihana kommentti sulta <3

      Poista
  11. Hui, säikähdin jo että lopetat bloggaamisen kokonaan! Oon lukenut sun blogia niin pitkään, että tuntuis oudolta ettei postauksia tulis enää ollenkaan. :D Mutta hurjasti tsemppiä! Joidenkin ihmisten pitäis miettiä, millaisia kommentteja muille voi laittaa... En ymmärrä miten jotkut voivat olla niin kateellisia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana KikiGabriella <3 Joo en todellakaan kokonaan lopeta, siin menis jo pala sielua mukana :D

      Poista
  12. Mikset tee blogista yksityistä joka vain kutsuttujen lukijoiden luettavissa. Itse pidän juurikin mielipidepostauksistasi, matkajutuista tms. Kuitenkin ymmärrän täysin myös tekemääsi päätöstä :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin no joo tietty toi ois ollu yks vaihtoehto :) Pitää miettiä!

      Poista
  13. Oot kyllä todella rohkea kun teet mitä ite haluut välittämättä muista<3 Oot varmasti monelle esikuva!
    Lainaten netistä;
    "Kateutta syntyy, kun ihminen keskittyy seuraamaan toisten elämää ja vertaamaan itseään heihin. Asiat, jotka toisella näyttävät olevan paremmin kuin itsellä synnyttävät kateutta." Ihan selkeesti tästä kyse! Kyseisillä henkilöillä on alemmuudentunnetta ja surullista että se purkautuu sinuun.
    Kaikkee hyvää sulle:) Jatka juuri niinkuin hyvältä tuntuu<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ää en kestä teitä kaikkia ihanat!! Alkaa melkein kaduttaa tää päätös kun tämmösiä ihania kommentteja hyppäilee esiin <3 Oot ihana <3 <3

      Poista
  14. Voi harmi, oon kovasti tykänny sun reissupostauksista ja ostospäivityksistä ❤️ Mutta myös asukuvat ovat kivoja.

    Näistä mainitsemista idiooteista jaksan vain ihmetellä. Jos on niin kateellinen niin luulisi, että siinä kohtaa panostaisi ja yrittäisi menestyä paremmin eikä kuluttaa omaa energiaansa yrittämällä pahoittaa toisen mieli. Itse he omaa elämäänsä vain tuollaisella tuhlaavat.

    Vaikka nyt supistatkin blogiasi niin älä anna niiden pässinpäiden vaikuttaa muutoin elämääsi. Vaan matkustele ja hanki niitä asioita mitä haluat. Toivottavasti asiat muutoinkin alkavat parantua elämässäsi. Kaikkea hyvää ja ennen kaikkea jaksamista ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla <3 Ostospostauksia en enää tee kun siitä seuraa vaan määkimistä, mut matkapostaukset laitan harkintaan :D Jos ostosjuttuja haluu seuraa ni instagramista mut löytää nimellä namehisa <3 Sinne postaiken asioita ihan samaan malliin kuin ennenkin :)

      Kiitos ihana <3

      Poista
  15. Tosi surullista, mitä oot joutunut kokemaan :( Ja vielä surullisempaa on, miten inhottavia, pikkumaisia, säälittäviä sekä ilkeitä jotkut ihmiset jaksavat olla. Kyllä siinä on ihan satavarmasti kyse kateudesta, en keksi mitään muuta motivaattoria tuollaiseen käytökseen. Sitä ei silti voi puolustella millään tavoin. Oon hirmuisen pahoillani siitä, että pari kusipäätä ovat vieneet sulta ilon bloggaamiseen :( Aion kyllä pysyä seuraajana, mutta toivoisin, että IDIOOTEISTA HUOLIMATTA uskaltaisit vielä joskus jatkaa reissuista & sisustusjutuista yms bloggaamista. Ymmärrän kuitenkin päätöksen ja instaasi seurailenkin jo, joten sieltä näen sitten mm. kivoja reissukuvia ^^

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! Mä harkitsen matkapostausten tekoa, kuitenkin niistä itekin saa niin paljon iloa :) Ihana et seuraat instaa, sinne jaankin yhä enemmän nyt asioita :) Kiitos kauniista sanoistasi <3

      Poista
  16. Mä aina mietin, että mitähän tuollaisesta ilkeilystä kukaan saa irti, miten paha olo siinä on oltava, että alentuu tuollaiseen? Eikö aikaansa voi käyttää rakentavammin opiskeluihin, työn tekoon tai muihin sellaisiin asioihin, jotka tekee itsestä onnellisen? Toisille vittuilu nimittäin tuskin kenenkään omaa hyvinvointia parantaa. Mutta kai se kateus vaan on niin iso voima.

    Kiva, ettet lopeta kokonaan. Samaa mieltä muutaman muun kommentoijan kanssa: reissupostauksia ainakin tulee kova ikävä! Olen monesti saanut blogistasi hyviä matkavinkkejä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ihana sinä! Oikeesti tosi mukavaa kuulla et oot saanu reissupostauksista vinkkejä! Eli jossain oon ees onnistunu :D Ja en mä kans tajua. Oon kerran yrittäny paskakommenttia jättää ja se ei onnistunu, alko hävettää jo ennen kommentin laittoakin. Huh!
      Ehkä tilanne rauhottuu ja pystyn jatkaa entiseen malliin postailua pian :)

      Poista
  17. Itsekin lopetin blogin kun en kestänyt anonyymien jatkuvaa häiriköintiä.. todell harmillista että joillain on niin paha olla että pitää purkaa sitä muihin :/ sun blogi on ehdottomasti yks mun lemppareista ja harmi että lopetat ostospostaukset, ne on niin inspiroivia :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. VOi eii!! Surullista kuulla :( Ihan sairasta miten porukka viittii käyttää aikaansa tällaseen...

      Poista
  18. Blogin hallinnoija on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja sä tosiaan osaat olla asian ytimessä. Joo pedofiileja ollaan molemmat👌🏻 NOT! Ota pääs pois perseestäs ni ehkä huomaat et sul on oma elämä. Tai sit ei.

      Poista
  19. ♡ Tsemppiä sulle tähän kaikkeen tosi paljon! Mä jään innolla odottamaan tulevia asupostauksia, vaikka muitakin tulee ikävä :)

    VastaaPoista
  20. Minäkin säikähdin, että lopetat kokonaan! Onneksi et sentään.

    Ymmärrän tavallaan pointtisi. Itse varmaan kuitenkin vain poistaisin jatkossa kaikki öykkärikommentit sen kummemmin niitä lukematta tai pohtimatta, enkä ikinä (enää) googlaisi omallani tai blogini nimellä, etten joutuisi näkemään, mitä muilla foorumeilla puhutaan. Tämä tietysti vaatii sellaista "teflonpintaa", ettei ota itseensä, vaikka joutuu vähän silmäilemään niitä öykkäröintejä blogikommentteja moderoidessaan - vaikka kyllähän se pelkkä paskakommenttien näkeminenkin helposti jo syö hyvää fiilistä.

    En ymmärrä, miksi ihmiset vaivautuvat seuraamaan niin innolla, mitä joku tyyppi, josta he mitä ilmeisimmin eivät pahemmin tykkää, tekee ja kirjoittaa. Miksi he haluavat velloa siinä dissaamisen fiiliksessään? Eikö siitä tule kurja olo? Lose-lose situation. :D

    Jaksamista! Toivottavasti taas joskus löydät energiaa palata takaisin laaja-alaisemman bloggaamisen pariin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En joo kokonaan pystyiskään lopettamaan :)
      Ja toihan ois ihan fiksua, mut oon aivan liian utelias siihen, että jos nään liikenteen lähteissä jonkun kanavan, niin pakko kurkata mitä siellä tapahtuu :'D Ja sit kaduttaa ja ärsyttää.
      Ja samaa mietin :D Ite oon kerran koklannut jättää paskakommenttia anonyymisti, ja mua kadutti ja harmitti se heti :D ENkä edes koskaan postannut sitä kommenttia .

      Kiitos <3

      Poista
    2. Haha, jos liikenteen lähteissä on vauvafoorumi, sitä ei vaan pidä ikinä klikata! :D

      Poista
  21. Oon niin murheellinen sun puolesta. Kenenkään ei tarviis kokee tollasta. Olet tosi rohkea kun oot kirjottanu sulle tärkeistä aiheista ja mua niin suututtaa että jotkut ihmiset on niin sanoinkuvailemattoman idiootteja että eivät osaa pitää suutaan kiinni kun mielipidettä ei kysytä.
    Sinä olet todella ihana ja viisas ihminen. Arvostan sinua todella paljon ja blogisi on sellainen jota tulee päivittäin käytyä katsomassa. Sinulla on ihana tyyli niin pukeutumisessa kuin kirjoittamisessa. Toivottavasti olosi helpottuu ettei blogi enää ole ylimääräinen ahdistuksen aiheuttaja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Sante Rana <3 Kiitos <3 Sä oot aina niin ihana kun kommentoit kaikkia kivoja asioita mun blogiin ^_^

      Poista
  22. Säikähin jo tosi pahasti, että lopetat kokonaan! Onneksi et sentään, vaikka tosiaan kaipuu etenkin ostospostauksiin jää. On silti hyvin ymmärrettävää ettet näiden kyseisten nyymien takia tahdo enää itsestäsi jakaa niin paljoa. Ihme kateutta ja katkeruutta heiltä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo... Ja en todellakaan kokonaan bloggaamista lopeta, olis liian iso palanen menettää ^_^

      Poista
  23. Hitsit kun harmittaa, että oot joutunut kokeen tällasta ja että se on ajanut sut tähän tilanteeseen. Kauhean kateellisia ihmisiä, kun tahtoo väkisin pilata toisen fiiliksen :( Sun kaikki postaukset ovat aina olleet ihania ❤️ Ymmärrän ton yksityisyys asian, mutta toivon että tilanne tästä paranisi ja alkaisit sitten taas jossain vaiheessa entiseen tapaan postaamaan. Onneks et kuitenkaan lopeta bloggausta kokonaan, tsemppiä sinne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! Ihana kuulla <3 Bloggaamista en koskaan varmaan lopeta kokonaan, ei vaan pystyis :D Niin iso osa elämää tää kuitenkin on<3

      Poista
  24. Voi harmi, ettei enää tule matka- ja ostospostauksia, musta ne on ihania ♡ Todella ikävää, että sä oot joutunut kestämään kateellisten ihmisten kommentteja, mullekin heti tuli mieleen kun luin tätä kirjoitusta, että ihmiset on kateellisia sun kalliille tavaroille ja matkoille. Mulla ei ole itsellä tällä hetkellä varaa ostella kallista tai matkustella, mutta silti olen ollut onnellinen sun puolesta, kun sä olet saanut uusia juttuja ym :) Tsemppiä jatkoon ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noo mä laajensin nyt, postaan asukuvia ja matkajuttuja :D Ja kiitoksia tsempeistä ihanuus <3

      Poista
  25. En oo hetkeen ehtinyt sun blogia lukea, mutta nyt ehdin ja voi harmi toi sun päätös, vaikka ymmärrän myös täysin. Muutama tyhmä kommentti kun on itsellekin tullu, mutta toi on kyllä tosi surullista, että nuin systemaattisesti puretaan omaa pahaa oloa suhun.. Itse jokainen päättää mihin rahat laittaa, vaikka ei täysin ymmärtäisi toisen kulutustottumuksia tai jotain muita arvoja. Toivottavasti älyävät lopettaa, koska ei hekään voita sillä mitään. Tsemppiä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, kylhän se oli ihan selvää, et paskakommenttei tulee. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Just toi kamala yksityisyyden rikkominen ja jatkuva paskanjauhanta on se, mikä sit vaan väsyttää. Ja toi ihme perustelujen kyttääminen.
      Kiitos tsempeistä <3

      Poista
  26. Tosi iso tsemppihali täältä ❤️ sun blogi on yksi ihanimpia Joten ihanaa ettet ihan täysin oo blogi maailmasta katoamassa 😊

    oon katsonut kauan sivusta noita sun saamia negatiivisia kommentteja ja miettinyt etten itse varmaan pystyisi bloggaamaan sellaisia saadessani. Oot todella voimakas että oot jaksanut näinkin pitkään niitä ja että tunnistat kuitenkin omat voimavarasi. Mua harmittaa että tavallaan joudut antaa noille ilkeille periksi, mutta thank god et kokonaan lopeta bloggaamista :) olis niin väärin jos lopettaisit kiusaajien vuoksi!

    Vielä kerran hurjasti tsemppiä ja jaksamista ❤️❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi Ane!! Miten ihana kommentti! Kiitos <3 Oot niin ihana! <3

      Poista
  27. Harmi, että joudut rajoittamaan blogisi sisältöä tämmöisen takia. :(

    Vinkki minkä haluaisin antaa on, että vaikka noita raskaita asioita elämässä sattuu ja ilkeitä kommentteja tulee, älä anna negatiiviselle asenteelle valtaa. Äläkä käsitä väärin, en halua vähätellä tuntemuksiasi, mutta usein jos ennakoit että ikäviä asioita sattuu, niin silloin niitä myös sattuu ja silloin pienetkin asiat aiheuttavat "noniin mitä mä sanoin, taas tätä paskaa"-tyyppisen reaktion.

    Mielestäni on turhaa kohdistaa energiaa sen miettimiseen kuka tai miksi noita ilkeitä kommentteja laittaa, koska eihän sillä lopulta ole mitään väliä? Elämässä on paljon asioita ja ihmisiä joihin et voi vaikuttaa, vaikka mitä tekisit, sen faktan hyväksyminen ei ole helppoa mutta se auttaa keskittymään oikeisiin asioihin.

    Onnellisuus lähtee ihmisestä sisältä. Älä luovuta. Keskity itseesi, mieti omia hyviä ja huonoja puoliasi, kehitä niitä. Kun teet asioita joita aidosti rakastat ja joiden takana seisot, se ei jää ihmisiltä huomaamatta. Sinulla on jo paljon lukijoita ja ystäviä, jotka ovat sen huomanneet.

    Voi olla että sisällön karsiminen on hyvä ratkaisu. Jos se sinusta tuntuu oikealta, niin silloin se on varmasti paras. :)

    Onnea tulevaisuuteen, kyllä kaikki järjestyy. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm... Mun ei sikäli tarvitse miettiä ketä henkilöt ovat, kun tiedän jo muutaman. Kyllä mun mielestä sillä on väliä, jos on kolme ihmistä jotka eivät osaa käyttäytyä ja purkavat omaa pahaa oloansa minuun. Ja tavallaan mun mielestä sitä ei mun vaan tarvitse hyväksyä, että rouva ja neidit puhuu paskaa ja sabotoi elämääni. Maailma olisi aikamoinen paikka jos kaikki paha vaan hiljaa hyväksyttäisi koska sille ei vaan voi mitään. Onnellisusu lähtee sisältä joo, mutta vaikuttaa siihen muutkin. Eikai kukaan ole jatkuvan kiusaamisen keskellä onnellinen, eikä just koulukiusatullekaan sanota, että "ELämä on, et voi vaikuttaa siihen että kiusaajat kiusaa, keskity mieluummin itse muuttamaan asennettasi".

      Poista
    2. Olipa yllättävän kipakka vastaus hyväntahtoiseen neuvoon. Ano1 ei varmaankaan yrittänyt väittää, ettei sillä ole väliä, että ne lurjukset aiheuttaa sulle inhottavaa oloa monin eri tavoin vaan että heidän sanomisensa ja typerät ajatuksensa suhun liittyen ei ole minkään arvosia. Sanat saa sen arvon, jonka tulkitsija niille antaa.

      Sun aiemmista sanomisista on saanu kuvan, että oot jossain määrin voimaton vaikuttamaan tilanteeseen. Jos asia on näin, ei siinä märehtiminen tee mitään muuta kuin saa SUN OLOS huonommaks ja se ois aivan julmettu sääli. Sulla on kaikki oikeus niihin tunteisiin, joita asian tiimoilta koet, eikä kukaan tässä ollu vähättelemässä niitä. Ittes kannalta voi kuitenkin olla todella uuvuttavaa ja hajottavaa rypeä niissä periaatteen vuoksi. Kukaan ei hyväksy noiden kiusaajien toimintaa, mutta joskus se, että hyväksyy jonkun asian olevan oman vaikutuksen ulottumattomissa, on todella vapauttavaa ja hyvin tarpeellista, vaikka hiertävä tilanne ei muuttuisikaan.

      Ano taisi tosiaan viitata tilanteisiin, joihin ei vaan voi vaikuttaa (mitä esim. koulukiusaaminen ei useimmiten ole). Ei sanoa, että annetaan pahan rellestää, koska mihinkään ei voi vaikuttaa. Jos koet, että keskittämällä energiaas näihin ikäviin asioihin voit saada jotain aikaan ja vaikuttaa, sehän on hienoa ja aivan täysin oikea ratkaisu yrittää näin tehdä. Sillon anon sanat tuskin pätee sun tilanteesees.

      Äh. Ennen kaikkea voimia sulle vaikeaan aikaan. Toivon, että voit pian paremmin. Siihen voit itsekin vaikuttaa, vaikka saattaa nyt kuulostaa kaukaselta. Minä ja ano1 molemmat taidetaan vaan toivoa, että saisit enemmän onnea osakses, koska kyllä sä sen ansaitsisit. Oot liian hyvä ihminen elämään kurjuudessa.

      Poista
  28. Olen seurannut blogiasi vasta kevät/kesä 2017 alkaen, mutta heti parin päivän jälkeen siitä on tullut yksi suosikeistani ja oikeastaan ainoa blogi, joka todella on kivaa luettavaa. En ole lukenut ylipäätään blogeja kauhean pitkään, mutta sinun blogisi on aitoudessaan ja suorasukaisuudessaan ihanan piristävä ja jotenkin freesi. Monista muista blogeista jää vain sellainen kuva, että kaikki on niin hirveän tarkkaan harkittua ja etukäteen suunniteltua jokaisen kuvan värisävyjä ja uusien kenkien väriä myöten yms. Sun blogi oli/on ihana koska et kontrolloi tai "täydellisöi" sitä liikaa. Annat sun persoonan ja aitouden näkyä sekä kuvissa että tekstissä, mikä on musta sellainen asia mitä ei edes väkisin voi tehdä. Sellaista blogia on kiva lukea, josta jää aidot vibat eikä sellaista, joka on viimeisen päälle täydellisen siloiteltu ja jopa tylsä.

    Musta sun matkapostaukset on olleet kivoja ja hauskoja, koska myös niissä olet kertonut rehellisesti kaikesta (kuten se espanjajuttu ja lukijat pystyy samaistumaan niihin Dubain hikisiin kuviin paremmin kuin sellaisiin liian siloteltuihin, koska kaikki tietää että jos ollaan +35 asteessa niin tukkaa todellakin hikoaa eikä kiillä kuin jossain v*tun schwartzkopf mainoksessa niin kuin kaikilla muilla bloggaajilla 16h päivän jälkeen joopajoo..XD)

    On harmi, että vähennät bloggausta, mutta ymmärtäähän sen kyllä. Keskitä voimasi siihen, että pärjäät omassa elämässäsi, niin ehkä ne kateelliset huutelijat kohta hiljenevät. :) Voitko vaikka keskittää energian siihen että yrität tulla paremmaksi töissä (mikäli siellä edelleen jatkat) tai jonkun uuden harrastuksen tai kielen parissa? Se on ainakin auttanut minua itseäni joskus vastaavassa tilanteessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla!! Voi kiitos <3 Tää oli piristävää kuulla *_* Ja haha, ite arvostan samaa, et niistä negatiivisistakin asioista puhutaan. Se paskassa mässäily ei tietty oo hauskaa, mut en mä jaksa innostua näistä "kaikki on ihanaa ja ah niin kimmeltävää"-blogeista :D

      Ja kyl täs tätä energiakeskitystä menee kun opparia on nikkaroitava kasaan :D Kyl tää tästä <3 Kiitos superpaljon kauniista sanoistasi!

      Poista
  29. Säikähdin jo, että aiot kokonaan lopettaa bloggaamisen, mutta onneksi asia ei ole ihan näin! Minua ainakin kiinnostaa asukuvat edelleen ja toivon, että jossain vaiheessa ne muutamat idiootit, jotka sua häiriköivät, ymmärtävät kuinka typerää se on. On se totta kai harmi, että joudut rajoittamaan kirjoittamista blogin puolella, mutta onhan se myös ymmärrettävääkin. Ei kenenkään tulisi koskaan kohdata harrastuksen parissa kauheaa ja turhaa määkimistä siitä, mistä ostat vaatteesi tai miksi ostat juuri tietyltä merkiltä laukkuja sun muita juttuja. Yleinen häiriköintikin menee ihan yli hilseen. Niin kuin sanoit, sun ei tarvitse perustella sitä, miksi ostat tai teet jotain. Se on sun oma valinta, eikä kenenkään valitus saisi edes vaikuttaa siihen. Jos haluat ostaa Chanelia ja Louis Vuittonia, niin sitten ostat. Mua harmittaa ihan oikeasti, että joudut kokemaan tuollaista paskaa. Mutta maailmaan mahtuu idiootteja vähän liiankin paljon.

    Toivottavasti olosi helpottuu ja jos vain suinkin tulee sellainen olo niin uskon, että monet lukijat lukisivat mielellään matkapostauksia ja muitakin juttuja sulta tulevaisuudessa sitten! Kannattaa keskittyä niihin hyviin juttuihin elämässä, eiköhän kaikki jossain vaiheessa helpotu <3 Vaikka mullakin jää ikävä muita postauksia niin jään kyllä innolla odottelemaan, minkälaisia asukokonaisuuksia kyhäilet syksyksi! :>

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo en sentään!! :) Samaa mieltä mäkin oon, et harrastuksen tulis olla kivaa, ei tuskaa ja päänsärkyä aiheuttavaa. Kiitos paljon sulle sun ihanista sanoista <3

      Poista
  30. Huh, onneksi et lopeta bloggaamista, mä jo säikähdin otsikosta!! <3 Ymmärrän sun päätöksen kuitenkin täysin, kenenkään ei tarvitse (eikä pidä!!!) kuunnella tollaista .. :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos<3 Ja tosiaan en oo lopettamassa tätä rakasta harrastusta ^_^

      Poista
  31. Täytyy sanoa että tavallaan ymmärrän noita kiusaajia vaikka todella väärinhän se on, olen itsekin ollut joskus todella kateellinen muita kohtaan, onneksi pääsin siitä yli. Se oli yksi elämäni isoimmista muutoksista kun päätin lopettaa negatiivisen ajattelun ja keskittyä hyviin asioihin. Näillä haukkujilla on varmasti huono itsetunto ja aivan varmasti ovat kateellisia sinulle niinkuin sanoit, ei epäilystäkään, mutta voi olla etteivät he itse tajua olevansa katkeria kun se herättää niin isoa vihan tunnetta heissä. Heidän pitäisi sisäistää se, että muiden mollaamisella ja vihalla he aiheuttavat pääasiassa itselleen vanhinkoa kun vellovat näissä negatiivisissa tunteissa ja ajatuksissa. Se on todella uuvuttavaa eikä tuota oikeastaan mitään hyvää eikä mitään kehittävää. Kiusaajat, jos luette tätä, niin yrittäkää tehdä asennemuutos, vaikka ihan vain itsenne vuoksi; ilkeily syö teitä sisältä, ja kun tajuatte myöhemmin kuinka huonoa käytöksenne on ollut, tulette katumaan sitä todella syvästi, eikä se ole kiva tunne. Miksette yrittäisi muuttaa omaa elämäänne paremmaksi sen sijasta että yritätte saada toisten elämää huonommaksi? Miettikkää asiaa ulkopuolisen näkökulmasta, se on vain surullista että haukutte muita ihmisiä sen sijasta että keskittyisitte oman elämänne parantamiseen. Jos toisen omaisuus harmittaa niin mikä estää teitä tekemästä töitä niin paljon että saisitte myös rahaa hankittua? Ei teillä ole mitään pakkoa jumittaa nykyisessä elämässänne, vielä on aikaa tehdä muutoksia! Omalla kohdalla tuo asennemuutos vaikutti todella paljon elämääni, tajusin kuinka monta vuotta olen vain jumittanut paikallaan vihaten muita ketkä menivät eteenpäin ja onnistuivat elämässään, kun olisin voinut käyttää aikani kehittymiseen. Nyt olen parin vuoden aikana kehittynyt hurjasti, lopetin itseäni rasittavan työn ja rupesin opiskelemaan, budjetoin ja nyt rahatkin riittävät ylimääräiseen. Itse asiassa todella moni asia elämässäni parani kun vain otin itseäni niskasta kiinni. Se ikävien asioiden ajattelun lopettaminen oli kyllä mahtavin päätös ikinä, viha on niin voimakas tunne että sillä täyttää helposti päivänsä ja sitten ei kerkeä tai jaksa tehdä mitään muuta mikä olisi oikeasti kehittävää. Muistakaa, että te olette oman elämänne pomoja, teidän ei ole pakko tyytyä elämään mikä ei miellytä teitä, vaan voitte muuttaa itse sen suuntaa jos vain haluatte. Voitte olla mitä tahansa ikinä haluatte, maailma on täynnä mahdollisuuksia, niin miksi haluaisitte olla jotain surkimuksia ketkä päivästä toiseen mollaa toisia netissä saamatta mitään muuta aikaan?

    "Passionate hatred can give meaning and purpose to an empty life." - Eric Hoffer

    ps. Saga olet ihana, ehdottomasti yksi suosikkibloggaajistani!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ää voi ihana, kiitos!

      Siis mä oon ite kans ollut tosi kade ihminen, ja oon mä kai vähän vieläkin. Mua suututtaa ja raivostuttaa jos jollakulla on jotain mitä mulla ei oo, ja varsinkin jos jollakulla mun mielestä tyhmällä tai väärällä ihmisellä on jotain mitä mulla ei :D Mutta se ero on siinä kuitenkin se, että puran sen kateuden itteni moittimiseen, en sen toisen. Koska eihän se hitto soikoon ole henkilön x syy jos minä oon kateudesta katkerana :D
      Itekin oon pyrkinyt siihen asenteenmuutokseen ja kehitystä tapahtunut, vielä silloin tällöin kyl kieltämättä alkaa nyppimään jotkut asiat :D

      Kiitos tosi paljon sun sanoista <3 Ihana kun kommentoit ^ _ ^

      Poista
  32. Tää blogi on mun yksi suosikkiblogeja, koska mun silmää tää erottuu muista blogeista. Tykkään sun erilaisesta tyylistä ja tavasta kirjoittaa. Tosi ikävä kuulle, että oot saanu noin pitkän aikaan paskaa niskaan. En keksi itsekkään mitään muuta syytä, kuin kateus.

    Minä en ymmärrä noita kiusaajia. Se, että he kiusaavat eivät paranna heidän elämäänsä tai muuta heidän elämäntilannettaan. Kaikenlainen kiusaaminen on kamalaa ja varsinkin nettikiusaaminen, koska siihen on hyvin vaikea puuttua.

    Toivottavasti jatkat blogin pitämistä ja kiusaavat aikuistuvat ja kaikkoavat (helvettiin...).
    Mä tykkään sun blogista. Enkä muuttaisi siitä mitään kenenkään takia, eikä pitäisikään, TÄÄHÄN ON SUN BLOGI.

    Voimia kaikkiin sun elämän haasteisiin. Uskon, että ihan varmasti jossain vaiheessa kaikki helpottaa ja sinnikkyys kiusaajia vastaan oli sen arvoista.

    Ihanaa viikonloppua! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. VOi kiitos ihanuus <3 Ihana kuulla et tosiaan tykkäät mun blogista <3
      Eikai tota kukaan täyspäinen ymmärrä tota toimintaa, kateutta ja pahaa oloa :P Kiitos paljon <3

      Poista
  33. Älä lopeta syvällisiä juttuja :(

    Olen seurannut blogiasi monta vuotta..

    Julkaise ne ilkeät kommentit myös niin lukijasi voivat avautua heille takaisin ? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha no joo se ois toinen vaihtoehto et puskis kaiken paskan vaa julkiseks :D ittee ne vaa alkaa vituttaa ku vastailee teijän kivoihin kommentteihin ja sit tulee kaikkee tota shaissee silmille :D

      Poista