keskiviikko 28. tammikuuta 2015

Finally some proper makeup☆

Kävin nyt sunnuntai-tiistai välisenä aikana risteilyllä poikaystäväni kanssa Tukholmassa. Oli kyllä tosi ihana reissu, vaihtelua hiukan tähän koulukiireiden pariin. Matka tosiaan meni hyvin, ja siitä nyt ei postausta ole tulossa koska kameraa en jaksanut raahata mukaan. Hiukan harmittaa koska olisihan sitä kuvattavaa ja bloggauskelpoista materiaalia ollut mutta laiskuus ja mukavuudenhalu vei voiton tällä kertaa. Se vaan vaikuttaa siihen olemiseen jos ja kun alkaa kameran kanssa liikkumaan ja yrittää saada ikuistettua tilanteita, vieläpä niin että ne olisvat internetkelpoisia.

Meikkipussini sisältä nyt kaipaa täydennystä, sillä suurin osa meikeistäni on loppumaisillaan tai ikivanhoja. En ole ostanut itse meikkejä juurikaan, vaan melkein kaikki meikkini ovat about neljän vuoden takaa tai joltakulta peritty. Luomivärit ovat vähän heikossa hapessa, joten ne ovat olleet ostoslistalla. Sofia suositteli minulle Chanelin meikkejä, joita hän oli juuri ostanut. Oli hyvä tuuri, sillä laivalla oli kaikki kosmetiikka -30%, joten tällainen tarttui mukaan:
Tässä nyt pitäisi sitten olla pigmenttiä vaikka muille jakaa! Vietin pitkään meikkihyllyllä pähkäillen että raaskinko ostaa vai enkö, sillä hintaa tällekin paletille jonkun verran alennuksesta huolimatta tuli ja olen pihi sielu. Kuitenkin tulin siihen tulokseen että mieluummin maksaa laadusta ja saa kunnon tavaraa, kuin että ostaa heikkopigmenttistä naamalta rapisevaa luomaria halvemmalla, jolla ei saa nättiä jälkeä aikaiseksi. Minulla oli myös suuret ongelmat päättää, minkä värikombinaation olisin ostanut. Päädyin tähän palettiin kuitenkin koska vaaleanpunainen ja valkoinen ovat must. Nyt pitäisi sitten vain raaskia ottaa tämä käyttöön...

Mikä on teidän suosikkimeikkimerkkinne? Vannotteko brändimeikkien nimeen vai tykkäättekö enemmän markettimeikeistä?

Itse olen tähän asti käyttänyt vain niitä halpismeikkejä, ja ensimmäinen merkkituote minkä ostin oli Estee Lauderin valokynä, joka kyllä on halpisvalokyniä huomattavasti paljon parempi. Kuitenkaan minä en ole merkkiuskollinen mitä meikkeihin tulee. Meikkivoiteissa esimerkiksi halvin mahdollinen toimii minulla oikein hyvin, ja poskipunista en näe järkeä maksaa 50 euroa kun saman saat yhtä hyvänä ilman tyylikästä logoa parilla eurolla eBaystä. Sama huulipunissa, parhaat huulipunat mitä omistan ovat ostettu Seppälästä, Wet'n'Wildiltä. Maksoivat jonkun 4-6 euroa. Ripsiväreissäkin olen mennyt aivan tavallisella linjalla, jokseenkin Japanista ostamani sadanjenin kaupan ripsiväri oli melko heikko esitys. Mitä ripsareihin tulee, olen kuullut ja nähnyt että merkkiripisivärit tosiaan ovat myös parempia kuin tavallisen kaupan tuotokset. Seuraava suurempi kosmetiikkahankintani luultavasti onkin joku vähän fiinimpi ripsiväri, sillä olen joutunut toteamaan että jos meikkaan niin varmasti laitan myös tekoripset; Pelkkä ripsiväri ei itselläni riitä jos haluan näyttää naiselta.

Olen kaikesta laittautumisharrastuksestani huolimatta aika n00b mikä meikkeihin ja kosmetiikkaan tulee. En osaa kikkailla enkä osaa neuvoa jos joku kysyy hyviä meikkineuvoja. Onneksi minulla on ystäviä jonka puoleen asiassa kääntyä :'D Jakakaa ihmeessä teidän suosikkimeikkejä/-meikkimerkkejä kommenttiboksiin!

9 kommenttia:

  1. Omasta mielestäni keskihintaisissa ripsareissa on paras hinta-laatusuhde. Vannonkin Maybellinen paksuharjaisten ripsareiden nimeen. Lumenen ripsareita kannattaa välttää kuin ruttoa. Samaa mieltä sun kanssa oon poskipunasta! Se tuote toimii vaikka kuinka halpana, nykyiseni on ostettu hienostuneesti Tigeristä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on nyt kolmas lumene putkeen ja oon todella tyytyväinen! Tulee tuuheaa ja saa vaikutelman pidemmistä ripsistä. Kolmea erilaista olen kokeillut ja kaikki ihanan riittoisia joten mun mielestä turha välttää:D

      Poista
    2. Ano: Joo en oo ite ikinä huomannu poskipunissa_mitään_ eroa. Oon saanu testiä jotain kallista merkkiposkipunaa ja sitten itte käyttäny Monster High-joulukalenterista saatua totaalista shaibaposkipunaa ja oikeestaan tykkään tästä mun leikkiposkipunasta enemmän :D

      Venla: Joo Lumenen ripsaria itekin käytän, mulla on niitä kolmet tällä hetkellä. Yksi on huono, toinen ihan ok ja kolmas hyvä :D Kai se riippuu vähän minkälaisen hankkii, mutta mulla on lumenen ripsarit pelittänyt ihan hyvin :) Useamman kerroksen tosin joutuu laittamaan.

      Poista
  2. Mä ostan aika paljon merkkimeikkejä. Diorin ripsiväreissä, meikkivoiteisaa, luomiväreissä ja huulikiilloissa on suuri ero halpoihin tutteisiin. Diorin luomivärit (tosin laatu kuulema vaihtelee) on pigmenttisiä ja pysyy koko päivän vaikkei laittaisi pohjustusvoidetta. Huulikiilloissa rakastan sitä, että ne eivät ole tahmeita ja tuntuvat hyvältä huulissa. Oon myös rakastunut Joe Blascon meikkivoiteeseen. Arkena kumminkin käytän usein lumenen meikkivoidetta ja puuteria. Hyödynnän kumminkin alennuksia, viimeisinkin meikkiostokseni on Diorin huulikiilto, jonka sain 70% alennuksella.:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo alennuksesta tosiaan toikin, en mä mitään Stocmannin hintoja raaskisi maksella :D Huulikiillot joo on kans sellasia et halpismerkit on ainakin tosi tahmaisia ja ei pysy naamassa kunnolla. En kyllä ole ostanut tai kokeillut koskaan merkkienkään versioita, ehkä joskus pitäisi :3

      Poista
  3. Juuri ehdin avautua yhdelle tuttavalle, että olen niin pettynyt noihin sikakalliisiin meikkeihin, kun samaa tavaraa saa paljon halvemmallakin :D Ja nyt tuli tää postaus!
    Itse olen luottanut aika paljon konsultin kautta tilattaviin Avonin meikkeihin! Niillä on ihan saman mallinen luomivärisarja kuin tuo ostamasi Chanel ja olen pigmenttien ja pysyvyyden puolesta tykännyt siitä tosi paljon. Itse hajoilin ennen esim. Beauty UK:n ja wet'n'wildin luomivärien ja perus Lumenejen kanssa, kun eivät vaan pysyneet :P Rapisi jo laittaessa pitkin poskia yms.
    Tietty suosittelen kyllä pohjustamaan luomet kunnolla, se vaikuttaa ihan mielettömästi luomivärin pysyvyyteen. Ja siveltimet kannattaa olla erikseen, koska noista palettien omista luomiväritöpöttimistä ei oo mihinkään :) Hops, tulipa pitkä kommentti. Onnea uudelle Chanelille! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha hauska sattuma! :D Joo, siis mullahan ei meikkipussissa ole muutakuin nyt tämä ja EL:n valokynä. Muut on markettimeikkejä/perittyjä/prinsessalehden kylkiäisiä vuodelta kivi ja keppi. Jotkut on hyviä ja jotkut heikompia esityksiä, wet'n'wildin tuotteet ovat olleet minulla ihan toimivia (huulipuna, luomiväri, kulmakynä, puuteri) ja olivat vielä ihanan halpoja. Kuitenkin sitten japanista sadan jenin kaupasta ja ebaystä ostamani meikit ovat olleet kaikki huonoja poskipunia lukuunottamatta. Markettimeikeissä on eroja, lumenen ripsivärit ovat olleet ok ja meikkivoide tosi hyvä, mutta eyelinerit valuvat ja kuivuminen kestää D: Kai se vaan on tuurista kiinni.

      Ja kiitos kiitos, kyllä nyt on fiini olo kun saa sotkea naaman ihan bränditavaralla :D

      Poista
  4. Mä luotan ebay meikkeihin :'''D Ihan riittäviä mun tarpeisiin. Ostan sieltä melkein kaikki, paitsi puuterin ja ripsiliiman. Kerran tilasin testiksi jotain n. 80 sentin huulikiilto/lakkoja,(muistaakseni MeNow-merkkisiä) ja ne on aivan mahtavia! Paljon parempia kun markettien :D ja ebayn kulmapaletit on kans hyviä hintaansa nähden.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho pitääpä tsekkaa ne huulikiillot :o Itellä on ollu sellanen concealer paletti ja luomivärejä, ja ne oli ainakin ihan kuppaisia. Luomivärit eivät tarttuneet ja niissä ei ollut pigmenttiä ja peitevärit olivat vain tahmaisia :< Mutta oon kuullut kyl paljon hyvääkin tietyistä meikeistä ja osa jopa kehuu niitä luomareitakin. Kai niissäkin on sitten jtn maanantaikappaleita :'D

      Poista