tiistai 22. syyskuuta 2015

I'm brony and I know it☆

Olen täyttänyt blogiani viimeviikolla varsinkin todella painavalla asialla, joten eikös niin että tämä viikko voidaankin vetää kevyemmin? Ajattelinkin tälle viikolle tehdä tuotearvosteluja ja muutakin ei-niin-syvällistä. Nyt tänään, aiheena on ponit! Koska minä olen minä, ujutan tähänkin tekstiin nyt jotain diippiä vähäsen. Jotenkin postaus tuntuisi tosi kaljulta ilman minkäänlaista sanomaa saatika asukuvaa. Pakko varmaan alkaa harjoittelemaan muuten sitäkin.

Olen brony. Tai pegasister tai ihan vain aikuinen, joka tykkää My Little Pony: Friendship is magic-sarjasta ja uusista G4-poneista. Niille, jotka eivät tässä ponimaailmassa ole liikkuneet, saati tunne ketään sieltä, brony tarkoittaa henkilöä (yleisimmin kyllä miestä) joka juurikin tykkää edellämainitusta sarjasta. Pegasister taas on nimitys naispuolisista ponifaneista, mutta minä ja moni muukin pitää nimeä vähän… outona? Harvoin kuitenkaan sanon olevani brony, sillä noh, eipä minun ponifanius ole mikään yleinen keskustelunaihe. Saatan kyllä mainita jos aiheesta keskustellaan, muttei minulla ole kuitenkaan tarvetta suoraan kategorisoida itseäni.


Miksi sitten aloin tekemään postausta tästä aiheesta? Ihan vain siksi että halusin tehdä postauksen jostain söpöstä ja suloisesta! Ponikokoelman esittely onkin ollut mielessä jo jonkun aikaa, ja kätevästi sen saa ujutettua nyt tähän. Joku brony jos tämän tekstin löytää, saattaa naurahdella että mikä se minä olen olevinani, kun tätä oheistuotetta kuitenkin on todella vähän. En siis niin suuri ponien ystävä ole, että sijoittaisin koko omaisuuteni niihin. Oikeastaan todella vähän olen ostanut itse, ja poikaystäväni/ystäväni ovat minulle lahjaksi hankkineet näitä. MLPt ovat kuitenkin minulle sellaisia pieniä sisustuselementtejä, ja tällä hetkellä meikäläisen ponit majailevat vitriinikaapissa, jonne olemme poikaystävän kanssa työntäneet kaikki näytille kuuluvat asiat.
Jo sana brony aiheuttaa ihmisissä (jotka termin siis tuntevat) usein hiukan halveksivaa asennetta. Kuin he olisivat kakkosluokan kansalaisia ja kaikki miehiä, joilla on rasvainen heviletti ja suihkussa ei ole sitten tämänvuoden puolellä käytykään. Ja että se on todella retardia pitää jostain lastenohjelmasta. Aikuiset ihmiset!
Miksei miehetkin saisi tykätä söpöistä asioista? Ei se ole retardimpaa kuin jokin muu harrastus tai kiinnostuksen kohde. Minua ponit viehättävät juuri suloisuudellaan, ja onhan se animaatio hauska. Syvällistä sanomaa en yleensä poneista jaksa esiin kaivaa, vaikka tiedänkin joka jaksolla olevan jokin pointti. Tosiaan, poneilla ei ole minulle mitään sen syvällisempää merkitystä. Moni bronyhän on kertonut, kuinka sarja kertoi ystävyydestä ja auttoi syrjäytyneet tai muutenvaan yksinäiset ihmiset yhteen. Toki ponipiireistä olen muutamia kavereita saanut ja on ihan hauskaa päästä vaihtamaan aiheeseen liittyviä kuulumisia muiden kanssa. Ja pikkusiskojenkin kanssa löytyy sitten yhteistä harrastusta!
P.s. Heppatyttö en ole oikeastaan koskaan ollut. Hevoset ja elävät ponit eivät ole sen lähempänä sydäntäni kuin mikään muukaan eläin. Se on vaan tämä MLP FiM, joka meikän sydämen varasti!

10 kommenttia:

  1. Voi sinulla on tuo Pip-kuppi! Se on aivan ihana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, neljä kipaletta kaapista löytyy! Noi on söpöimmät mukit ikinä ^_^ Kiitos <3

      Poista
  2. Mua ei niinkään hämmennä se, että aikuiset ihmiset tykkää lasten sarjasta, vaan erityisesti se seksualisointi PONEILLE?! Tähän ilmiöön kun törmää jos edes googlaa sanan "brony".. :( mikä on sun suhtautuminen tähän ilmiöön?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmm noh, siis minä en pysty näkemään poneja seksuaalisesti, enkä kyllä haluakaan. Ponipoke ja muu on oikeastaan aika oksettavaa ja en tykkää yhtään. Varsinkin kun pikkusiskonikin ja monet muut lapset poneista tykkäävät ja aktiivisesti googlettavat ponimatskua ja välillä sieltä seasta löytyy sitten tätä settiä. En tykkää, mutta toisaalta seksuaalisuus on jokaisen henkilökohtainen asia jote tulisi saada toteuttaa niinkuin itse haluaa (ja lakien sisällä tietenkin).

      Poista
  3. En myönnä hörähtäneeni tolle Tomppa-kirjalle siellä ponien lomassa. :'D Its en ole näiden G4-ponien kaveri, omasta mielestäni ne onks ne nyt G1/G2-ne ikivanhat tyyliin kasariponit, ovat söpöimpiä :'D Lapsena tosin taisin tussata pari.. kolme.. ponia.. Mutta meitä on moneen junaan ja osa jää laiturille.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ostan sulle tomppakirjan tuparilahjaks! Ni sit sullakin on yhtä fancy sisustuselementti kotona ku meillä täällä! :D Ja joo, se jakaa mielipiteitä, ja on ne G3:setkin ihan söpöjä, mut tykkään vaan jotenkin näistä LSD-sokeruhuurretuista G4 poneista :D

      Poista
  4. Ponit on ihania sisustuselementtejä :D Oma kokoelmani koostuu ensisijasesti G3:sta (niitä on joku 300), mutta on mulla melkein parisataa noista muistakin sukupolvista. Ja Equestria Girlsejä. On ne ponit vain niin ihania, söpöjä ja värikkäitä >w< Näyttää nätiltä ku on hyllyt ja ikkunalaudat täynnä niitä :D Tai vaihtoehtoisesti lastenhuoneelta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on! Itsekin nimenomaan sisustuksen takia niitä hamstrailen, ja huh aikamoinen kokoelma sulla! Siinä on muutamat kirppikset saanu varmaan kiertää et kaikki on saanut kasaan :D Ponit on kyllä tosiaan söpöyden multihuipentumia ^_^ <3

      Poista
    2. Lähinnä oon noita huuto.netin ja nettikirppisten kautta ostanut. Ja G4:t ja EG-nuket pääosin kaupoista (osa tilattu nettikaupoista). Se oliski aikamoinen tuuri, jos olis saanut kaikki kirppareilta :D

      Poista
    3. No joo :D Ite oon tehnyt löytöi kirppiksiltä, mut G4:set on ihan uutena ostettu. Niissä tuntuu olevan käytettynäkin niin kova hinta että kiitos mutta ei kiitos >-<

      Poista